Pagina's

zondag 2 november 2014

Choir Concert, Symphony, Shopping & Halloween

Hello everybody!
Het is Halloween!!! :D Ik zit hier (in kostuum :D) in de schoolbibliotheek tijdens mijn tussenuur dit bericht te typen. Ik heb het hartstikke druk, dus het begint iets lastiger te worden om mijn blog up-to-date te houden. Dus daarom doe ik het nu maar ;) Ik kan nu namelijk al zeggen dat ik dit weekend geen tijd heb... (:

3 weken geleden was mijn baby weekend! Het viel me eigenlijk heel erg mee! Elsa was redelijk makkelijk (voor zover een baby makkelijk kan zijn natuurlijk). Wat ik het moeilijkste vond was dat je echt heel erg aan huis gebonden bent. Je kunt helemaal niks voor jezelf doen, want je moet er altijd voor je baby zijn. Toch was het wel een geslaagd weekend. Ik had echt een band gecreerd met Elsa, en het was dan ook moeilijk om haar weer te moeten inleveren! (soms mis ik haar...)
Toen ik weg liep bij Elsa en naar mijn eerste les ging was ik best verdrietig...
Maar het was wel een geslaagd weekend. Ik had een 100% (een 10) voor mijn baby project! Dat betekent dus dat ik de perfecte mommy voor Elsa was. Ik ben best trots! ^.^
Moeder en dochter liefde
Die week merkte ik pas hoe moe ik eigenlijk was van de baby... Om 6 uur opstaan was nog nooit zo moeilijk! :p

Woensdag de 14e had ik mijn Choir Concert. Dinsdag hadden we dress rehearsal (generale repetitie). Het was hartstikke leuk en ging ook heel goed!!

Die donderdag paste ik weer op Sawyer en hebben we Frozen gespeeld. Dus we waren aan het zingen en scenes van de film na spelen! Sawyer wilde graag Elsa zijn, dus ik was Anna haha.
Verkleed als prinsessen :')
Vrijdag hadden we onze presentaties van ons project bij Child Development. We moesten allemaal een land uitkiezen en informatie opzoeken over de manier dat kinderen daar worden opgevoed (thanks, papa en mama :) ). Ik werd zo'n beetje gedwongen om Nederland te doen hahaha! Mijn lerares heeft een jaar in Amsterdam gewoond en is helemaal gek van Nederland (It ain't much if it ain't Dutch :D). Dus ik heb ze verteld over ons fantastische kleine landje met de gelukkigste kinderen in de wereld (dat is onderzocht!!) en, natuurlijk, Sinterklaas :)

Die zaterdag had ik een halloween party met de exchange students in de Denver Area en dat was super leuk!! Ik was verkleed als heks, maar vergat mijn hoed op te zetten :p
We hebben pompoen uitgesneden, gegeten, foto's gemaakt, spelletjes gespeeld en lekker gekletst. Het was echt super leuk!!
Met Hwi uit Zuid-Korea
Yummieeee :)
Dit kwam in tegen toen ik naar de WC moest...
Op de heenweg reed ik met Tony (uit Duitsland) mee. Zijn host moeder is Nederlands dus ik kon weer even Nederlands spreken (wat trouwens niet zo makkelijk is als het lijkt :#). Zij vertelde me over een "Dutch store", vlak bij mijn huis, dus daar ga ik zeker heen om mijn chocolade letters en pepernoten te kopen!

Na de halloween party ging ik met Jessica (mijn coordinator) en haar andere students, Bruna (uit Brazilie), Eunji (uit Zuid-Korea) en Bruna's hostmom naar een Haunted Corn Maze. Dat is een soort maisdoolhof (de weg was overigens wel aangegeven :') ) met enge figuren die je laten schrikken. Het was al donker toen we er waren dus het was super eng!
We liepen de hele tijd dicht tegen elkaar aan, als 1 klomp mens, gillend door het doolhof! Aan het einde begonnen Bruna en ik te rennen om snel bij de uitgang te zijn. Maar de anderen waren niet zo snel dus wij stonden te wachten en te hopen dat ze wat sneller gingen!!
Het was super eng, maar ook heel leuk!
Before (Eunji, Jessica, Anne, Bruna)
After (Bruna, Anne, Eunji)
Daarna brachten Bruna en haar hostmom me thuis. Toen we onderweg bij subway wat te eten gingen halen waren Bruna en ik nog steeds bang dat er iets om de hoek van de muur zou staan! Haar hostmom heeft hartelijk om ons gelachen...

Zondag ging ik met Paul de bergen in naar het bergstadje "Nederland". Het is een oud mijnersstadje. Het was super leuk!! Ze spreken het hier trouwens uit als "Nedderlend" :p
Nederland is een heel leuk plaatsje en de omgeving is zooooo mooi! <3
We zijn in een mijnmuseumpje en in een aantal veel te dure souvenirwinkeltjes geweest. En we hebben indisch gegeten voor lunch, wat heel lekker was!


Op de weg naar huis <3
De volgende week voelde ik me niet zo heel goed... Ik had last van heimwee... Woensdag ochtend in de auto naar school begon Erica erover en hebben we gepraat (en ik heel veel gehuild), dus ben ik niet naar school geweest. Wel zijn we naar 'Whole foods', een biologische super markt (die je hier nodig hebt, het fruit en de groente is behoorlijk slecht) geweest en hebben we heel veel lekkere dingen gekocht.
De rest van de dag heb ik gewoon lekker tv gekeken.

Donderdag was ik heel erg moe, dus bleef ik nog een dag thuis en heb ik heel lang geslapen (dat had ik echt even nodig!) Daarna ging het heel veel beter en nu heb ik geen last meer van heimwee en ben ik super happy!! :D

Vrijdag had ik een "halloweengig" met Paul. Dat hield in dat we met z'n vieren verkleed waren als personages van de film "The Nightmare Before Christmas". Ik speelde Sally, een ragdoll meisje. Dus ik was helemaal blauw geschilderd en had stitches op mij geschilderd. Kinderen konden foto's met ons maken. Het was super leuk!!
Jack Skelleton & Sally
Die zaterdag ging ik met Bruna en haar hostmom naar de Symphony. Het Colorado symphony orkest speelde en twee broadway aceurs zongen en dansten. Bruna's hostmom kende hen, dus achteraf mochten we backstage :) Ze waren echt heel goed en het was super gaaf!
Met Bruna :)
Anne, Bruna en Marsha (Bruna's hostmom)
Het orkest (ik kon de klarinetten nét niet zien :( )
Van tevoren hadden we Braziliaans gegeten, wat heel erg leuk en lekker was. Bruna kende al die dingen natuurlijk, dus voor haar was het helemaal geweldig :)

Zondag ging ik met Erica naar Cherry Greek Mall in Denver om te shoppen voor een winterjas. En die heb ik gevonden! (stiekem heb ik er twee... Ik zag een jas, die echt perfect was en niet zo duur, maar die was een beetje te koud voor de echte winter hier, dus heb ik hem als tussenjas gekocht, wat perfect is!) Ook hebben Erica en ik 'matching pajamas' gekocht. Super grappig! Ik heb ook halloween en christmas sokken :p Het was super gezellig en we zijn goed geslaagd :)
Wat super grappig was: We waren in een (hele leuke) winkel aan het rond kijken en toen we naar buiten liepen rende een jongen/man achter me aan om te vragen of ik daar misschien wilde werken, omdat ik daar helemaal perfect voor was! Wat een eer haha. Helaas mag ik hier niet werken, en ik zou ook 17 moeten zijn (blijkbaar zie ik er dus uit als 17... :p)
Ik hoop dus maar dat als ik thuis ben ik ook spontaan een baantje aangeboden krijg in een leuke winkel hahaha
De speeltuin in de Mall deed me denken aan Luxemburg...!
's Avonds zijn we naar de film "Gone Girl" geweest. Super goeie film, echt een aanrader! Het is wel een beetje een 'dark' verhaal, maar zo goed!

Deze woensdag hadden we in IB Theatre onze Kabuki presentations. Dat was echt geweldig! Kabuki is een Japanse theatervorm en wij moesten dus een kort Kabuki toneelstuk spelen. Het was zo leuk! Kabuki is geweldig en alle groejes hadden het echt super goed gedaan. Omdat de manier van acteren zo anders is was het ook heel erg grappig om te zien hoe iedereen de Kabuki stemmen en manier van bewegen deed (dat is dus heel ingewikkeld). Mijn leraar zei: "Jullie doen allemaal het zelfde, maar op een totaal verschillende manier. Marah klinkt als een walvis, Anne als een geest en het lijkt net of Ana door water loopt!
Het was zo leuk! :)

Woensdag middag na school haalde Sharon (mijn nieuwe coordinator) en haar dochter Cloe me op en zijn we naar een mall, redelijk dicht bij mijn school geweest. Het was heel leuk en gezellig! We hebben ijs gegeten, super veel gekletst en lekker gewinkeld. Daarna brachten ze me thuis en ben ik met Erica sushi gaan eten :)

Gisteren heb ik weer op Sawyer gepast en hij gaat vanavond trick or treaten als hagedis. Super schattig!

Vandaag is het Halloween!! :D
Het is zo leuk!! Iedereen op school is verkleed. ik heb mijn Sally kostuum, van vorige week aan (alleen dan zonder blauw geverft te zijn).



Vanmiddag na school haalt Paul me op en hebben we weer een halloweengig. Vergelijkbaar met de gene die we vorige week hadden, maar dan met andere personages. Dit keer doen we de film "Hotel Transylvania" (die Paul en ik gister gekeken hadden, was heel grappig!). Ik speel Mavis, de dochter van Dracula die zelf ook een vampier is en kan veranderen in een vleermuis. Ik heb er zo veel zin in!
Daarna brengt Paul me naar Golden en ga ik trick or treaten met Bruna en haar oude hostsister (ze is naar een andere family gegaan). Trick or treat is zoeits als ons Sint Maarten: Kinderen verkleden zich en gaan langs de huizen. Dan zeg je "trick or treat" en krijg je snoep :)

Mijn off block is bijna over, dus ik voeg de foto's later toe en dan upload ik dit!

Iedereen die me brieven, emails of andere leuke dingen heeft gestuurd heel erg bedankt!

I love you all!
xxx Sally (oftewel, Anne (: )

Pregnancy suits in Child Development :')
Ons huis in de prachtige Colorado-herfst



Arvada klaar voor Halloween (en ik ook!)
Fietsen :)
Arvada bij zonsondergang :)
Musical Theatre <3

2 opmerkingen:

  1. echt super gaaf allemaal! Ik mis je <3 xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt allemaal echt supergaaf!! :o ik was bijna vergeten op het te lezen, totdat ik een samenvatting van anne frank op ging zoeken en ik de link van je blog tegenkwam ^.^ Ik mis je ook! ♡♡ (iedereen hier denk ik :)) xx

    BeantwoordenVerwijderen